פורטל הקיבוץ

24.8.1912–26.2.1991

. אביו של גדעון, ד״ר 1932 בן יוסף ויוסיפה לם, נולד בברנו בצ׳כוסלובקיה עלה לארץ מצ׳כוסלובקיה בשנת פרופ׳ לם, לימד בגימנסיה העברית בברנו (מורביה) והיה ציוני ידוע. לגדעון היתה אחות צעירה בשם רות. , הגיע ישר לגבעת חיים 1932 בנעוריו השתייך לתנועת תכלת לבן, עבר הכשרה במכונאות, עלה לארץ בשנת ועבד כמכונאי. בגבעת חיים התקשר עם פרידל והקים משפחה בה נולדו עמוס ונעמי. גדעון היה בין ראשוני המתגייסים לצבא הבריטי כמו כן השתתף במלחמת השחרור ומלחמת סיני. גדעון לא מצא את מקומו בקיבוץ ועזב לנתניה. במשך שנים רבות חילק את זמנו בין נתניה לבין משפחתו בקיבוץ. עבר לקניה ולימד שם בבית ספר אורט. 1967 בשנת לעת זקנה חזר לארץ ולקיבוץ בתור הורה. בשנים האחרונות חלה ומאז הידרדר מצבו עד שליבו נדם. יהי זכרו ברוך.