פורטל הקיבוץ

1911–1948

אלי נולד בדרוהובוביץ’, עיר הנפט בגליציה שבפולין. סיים גימנסיה בווינה ולמד באוניברסיטה. בשנת 1933 עלה ארצה והצטרף לקיבוץ גבעת-חיים. בלט כאיש הספר והתרבות, אהב ספרות ואמנות הציור. בשנות המאורעות שירת בנוטרות וב”הגנה”, העלה את הטיול והסיור לרמה גבוהה של אהבת הארץ. ב-1947 יצא בשליחות לצרפת לארגן נוער למען ה”הגנה”. כשיצאו חניכיו לפעולתם הראשונה בנגב, למיקוש הכביש לעזה ליד רפיח — התנדב ללכת עמהם ונפל מפגיעת שני כדורים. כעבור שנה הועבר ארונו ונקבר בגבעת-חיים. הניח אישה ושלושה בנים: גבריאל, גיורא וגדעון.